Köpvillkor

Priser och produktbeskrivning

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, samt oförutsägbara händelser som kan orsaka slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Produktpriserna anges i SEK och alltid med moms inräknat. Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändring hos leverantör och feltryck.

Observera att alla produkters bildinformation ska ses som illustrationer eftersom bland annat färgskillnader kan uppstå beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning.

 

Beställning

När du slutfört din beställning i kassan skickas direkt en orderbekräftelse till din e-postadress. I orderbekräftelsen finns all information om din order, såsom produkter, prisuppgifter, fakturerings- och leveransadress. Finns felaktig information i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via mejl till info@heythere.se. Avtal om köp träffas när du fått en orderbekräftelse till den mejladress du angivit i din order. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felaktigheter i exempelvis prisangivning, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation etc. Om du inte godkänner vår korrigering kan du utan kostnad avboka din order.

 

Betalning

Du kan välja att betala med kortbetalning, faktura eller delbetalning i kassan. Alla betalningssätt hanteras av Klarna.

  • Faktura – Fakturan har en förfallotid på 14 dagar och skickas direkt från Klarna via mejl. Detta innebär att du kan få hem varorna och kontrollera dem innan du betalar.
  • Delbetalning – Alla dina köp samlas på en månadsfaktura och skickas ut direkt från Klarna.
  • Kortbetalning – Du betalar ditt köp med kort (VISA, Mastercard, American Express).

 

Frakt och leverans

Vi har en fast fraktkostnad på 49 kr. Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 499 kr. Varorna behandlas och skickas vanligtvis inom en arbetsdag från vårt lager efter att beställningen slutförts. Försändelserna skickas med PostNord, där lätta försändelser skickas som brev och tyngre som varubrev. Leveranstiden är vanligtvis 2–3 dagar. Om förseningar uppstår som vi inte kan lösa inom skälig tid, har du som kund rätt att häva köpet utan extra kostnad. Uppstår försening i leveransen kontakta oss vänligen på info@heythere.se.

Varorna finns kvar hos postombud i 14 dagar.  Måste liggtiden förlängas ytterligare eller paketet returneras till avsändare på grund av att det inte hämtats ut, debiteras kunden för de extra kostnaderna som uppstår (expeditionsavgift). Denna summa uppgår till 250 kr. Hämtas inte paketet ut och skickas tillbaka till avsändare, behandlas varorna som returer och kunden återbetalas ordens värde med avdrag på 250 kr. Observera att du därför måste kontakta oss per mejl om du vill ångra ett köp och returnera varan, så hjälper vi dig med retur av paketet.

 

Ångerrätt

Du har som kund 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit en vara som du har beställt.

För att utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss per mejl till info@heythere.se. I meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå tydligt. Detta meddelande måste skickas till oss inom dessa lagstiftade 14 dagar. Kunden står för returfrakten. Varorna ska vara oanvända och i ursprunglig förpackning. Kunden ansvarar för att varorna förpackats så att varorna kommer fram i helt skick.

Vid använd eller skadad produkt förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

 

Ångerrätten gäller inte:

- Hygienprodukter som inte kan säljas igen av hälso- eller hygienskäl. Detta innefattar tvål, kosmetiska produkter, tygblöjor o.s.v.

 

Mer information kring ångerrätten finner du på Konsumentverkets hemsida här.

 

Reklamation

En reklamation kan göras om produkten har ett tillverkningsfel, ett så kallat ursprungligt fel. Om du vill göra en reklamation, kontakta oss per mejl med en beskrivning av produktens fel och bildmaterial som styrker detta och tydligt visar felet.

Efter att vi mottagit den defekta produkten till vårt lager kommer du att, beroende på situation, att erbjudas reparation, en ny produkt eller reducering av varans originalpris. Kan vi inte uppfylla detta återbetalar vi dig enligt konsumentskyddslagstiftningen. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.

Reklamationer omfattar inte skador du själv orsakat produkten, eller om vi inte kan hitta felet hos produkten. I dessa fall nekas reklamation.

 

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, hänförs dessa till force majeure och vi befrias från förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Vi tar heller inget ansvar för eventuella förändringar på produkter som ändrats av leverantörerna.

 

Information om cookies

En cookie (kaka) är en liten textfil som en webbplats sparar på besökarens dator. Denna fil används för att ge besökaren tillgång till olika funktioner på webbplatsen, samt kan användas för att följa användarens surfande på webbplatser som använder samma cookie.

Cookies används på denna webbplats för att bland annat hantera artiklar i varukorgen. Exempelvis sparas artiklarna i varukorgen om du stänger din webbläsare och senare kommer tillbaka. Vi använder även cookies för att föra statistik över vilka artiklar besökare tittar på.

 

Integritetspolicy

Vår e-handelsbutik är byggd hos Shopify. För att använda Shopifys butikstjänster används en del uppgifter om besökarens surfande. Här kan du läsa mer om hur Shopify använder dina uppgifter: https://www.shopify.com/legal/privacy. Notera att Shopify har sin bas i Kanada, och därför kommer dina uppgifter att överföras till Kanada och eventuellt USA. Dessa uppgifter används endast för att genomföra beställningen, samt för statistik- och marknadsföring.

Vi använder också Facebook Pixel och Google Analytics för att hjälpa oss förstå hur våra besökare använder webbplatsen – du kan läsa mer om hur Facebook och Google använder din personliga information här: https://www.facebook.com/about/privacy/ & https://www.google.com/intl/en/policies/privacy/. Du kan också välja bort Google Analytics här: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Vill du dra tillbaka ditt samtycke att använda Facebook Pixel kan du ändra hur Facebook samlar in din information på deras hemsida. Följande beskriver hur vi enligt dataskyddsförordningen (GDPR) behandlar dina personuppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kan göra dem gällande.

Vi värnar om din integritet och samlar endast in uppgifter som är nödvändiga för att slutföra och behandla din beställning, samt för utskick av nyhetsbrev som alltid innehåller instruktion om hur du kan avanmäla dig från framtida utskick. Vi säljer eller ger inte dina personliga uppgifter vidare till tredjepart om det inte är nödvändigt för din beställning. De tredjeparter vi behöver delge dina personuppgifter är betalleverantör, fraktbolag

De uppgifter vi lagrar är namn, adress, telefonnummer, e-postadress, köphistorik, IP-adress och tidszon. Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta kan du begära att få dem rättade eller raderade. Vi kan inte radera dina uppgifter då det finns ett lagstadgat krav på lagring vid bokföring, eller när det finns legitima skäl till att dina uppgifter inte kan raderas, till exempel obetalda fakturor.

Alla dina personuppgifter som registreras av oss och Shopify överförs via en säker server med SSL-kryptering.

 

Tvist

Skulle tvist uppstå mellan privatperson och oss har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.